Είμαστε μια παρέα φίλων από την Τσεχία που ζούμε σε μια μικρή πόλη στην Κρήτη. Ξεκινήσαμε να βρισκόμαστε μεταξύ μας για να έχουμε εμείς και τα παιδιά μας παρέα για τον ελεύθερο χρόνο. Οι συναντήσεις μας άρχισαν με τον καιρό να γίνονται πιο οργανωμένες συνειδητοποιώντας πως τα παιδιά μας μέσω των κοινών παιχνιδιών γίνονται πιο συνεργάσιμα μεταξύ τους αλλά και με μας. Λατρεύουν να παίζουμε όλοι μαζί, τους ενθουσιάζει όταν εμείς λαμβάνουμε μέρος σε παιχνίδια τα οποία δημιούργησαν μόνα τους και πως αποκτούν εμπιστοσύνη προς εμάς με εντελώς φυσιολογικό τρόπο. Χαίρονται όταν κάτι δημιουργούν ή καταφέρνουν κάτι καινούργιο. Καλυτέρευσε η συμπεριφορά τους καθώς επίσης και το λεξιλόγιο και οι γνώσεις τους. Καταλάβαμε πως το πιο απλό παιχνίδι μπορεί να λειτουργεί έναντι στην ξενοφοβία και μισανθρωπία. Επίσης συνειδητοποιήσαμε πόσο πλούσια είναι η καλλιτεχνική δημιουργία προσδιορισμένη για τα παιδιά στην Τσεχία και στη Σλοβακία, με ρίζες βαθιά στο 19ο αιώνα με την κορυφαία φάση των δεκαετιών 1970 – 1980 και πως είναι κρίμα να καταναλώνεται μόνο σε αυτές τις δύο χώρες. Και εμείς αποκτήσαμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην επικοινωνία με τα ίδια μας τα παιδιά, γίναμε πιο δημιουργικές και πιο χαρούμενες. Θα θέλαμε να μοιραστούμε το υλικό που εντελώς αυθόρμητα συλλέξαμε.

Διαβάστε, κάντε μας κριτική, σχολιάστε και προσθέστε δικές σας ιδέες!


Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

"Ladies first"


Να ασχοληθείς με τον εαυτό σου δεν είναι απαραίτητα εγωισμός. Κανείς στην οικογένεια δεν είναι καλά όταν η μητέρα δεν είναι καλά. Για αυτό ένα μικρό αφιέρωμα στις γυναίκες σε ένα blog για παιδιά.

«Θέλω να είμαι όλα όσα είμαι ικανή να γίνω.»
ΚΑΘΡΙΝ ΜΑΝΣΦΙΛΝΤ (1888 - 1923)

«Η βούλησή μου θα διαμορφώσει το μέλλον μου. Η αποτυχία ή η επιτυχία μου δεν θα είναι έργο κανενός άλλο, θα είναι έργο δικό μου. Εγώ είμαι η δύναμη. Μπορώ να παραμερίσω κάθε εμπόδιο μπροστά μου ή μπορεί να χαθώ στο λαβύρινθο. Δική μου η επιλογή. Δική μου η ευθύνη. Κερδισμένη ή χαμένη, μόνο εγώ κρατάω το κλειδί του πεπρωμένου μου.»
ΙΛΕΪΝ ΜΑΞΥΟΓΟΥΕΛ

«Λέω, αν πρέπει να γίνει, ας το κάνω. Ας μην το αφήσω στα χέρια της μοίρας. Ας μην το αφήσω στα χέρια κάποιου που δεν με γνωρίζει. Εγώ γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου. Ύστερα, παίρνω μια βαθιά ανάσα και προχωρώ.»
ΑΝΙΤΑ ΜΠΕΪΚΕΡ

«Οι γυναίκες είναι υποχρεωμένες να κάνουν δυο φορές περισσότερα απ’ ό,τι οι άνδρες, στο μισό χρόνο και χωρίς καμιά αναγνώριση. Ευτυχώς αυτί δεν είναι δύσκολο.»
ΣΑΡΛΟΡ ΟΥΪΤΟΝ (1896 – 1975)

«Οι γυναίκες θα φοβηθούν πάντα τον πόλεμο περισσότερο απ΄ όσο τον φοβούνται οι άντρες, επειδή είναι μητέρες. Μια γυναίκα έχει πάντα στην αγκαλιά της ένα μωρό, δικό της ή των παιδιών της. Πάντα θα βασανίζεται από φόβο για τα παιδιά της, από το φόβο μήπως μια μέρα γίνει μάρτυρας του θανάτου τους.»
ΝΑΤΑΛΙΑ ΜΠΑΡΑΜΣΚΑΓΙΑ

«Η απόφαση να κάνεις ένα παιδί είναι βαρυσήμαντη. Αποφασίζεις ότι θα έχεις για πάντα την καρδιά σου να περιδιαβάζει έξω από το σώμα σου.»
ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΣΤΟΟΥΝ

«Η συναισθηματική λατρεία για τις αρετές της νοικοκυράς είναι η φτηνότερη μέθοδος που έχει στη διάθεσή της η κοινωνία ώστε να κρατάει τις γυναίκες καθηλωμένες, χωρίς ν’ασχολείται σοβαρά με τα προβλήματά τους ή να βελτιωνει τη θέση τους.»
ΑΛΒΑ ΜΙΡΝΤΑΛ & ΒΙΟΛΑ ΚΛΑΪΝ

«Είναι μάταιο να λέμε ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να ικανοποιούνται με μια ήρεμη ζωή: Η δάση τους είναι απαραίτητη. Κι αν δεν τη βρουν, θα τη δημιουργήσουν. Εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σε σιωπηλή εξέγερση. Κανένας δεν ξέρει πόσες επαναστάσεις σιγοβράζουν, πέρα από τις πολιτικές επαναστάσεις…
Οι γυναίκες θεωρούνται γενικά πολύ ήρεμες. Όμως οι γυναίκες αισθάνονται ακριβώς όπως αισθάνονται και οι άντρες: Έχουν ανάγκη να ασκούν τις ικανότητές τους και χρειάζονται ένα πεδίο για τις προσπάθειές τους, όσο κι οι αδελφοί τους. Ένας πολύ αυστηρός περιορισμός, μια πολύ απόλυτη στασιμότητα τις κάνει να υποφέρουν, ακριβώς όπως θα υπέφεραν κι οι άντρες. Και είναι στενόμυαλο να λένε πιο περισσότερο προνομιούχοι συνάνθρωποί τους ότι οι γυναίκες θα πρέπει να αρκούνται να φτιάχνουν γλυκά και να πλέκουν κάλτσες, να παίζουν πιάνο και να κεντούν. Είναι αναισθησία να τις καταδικάζουν ή να τις περιγελούν όταν πασχίζουν να κάνουν περισσότερα ή να μάθουν περισσότερα απ’ όσα η παράδοση έχει καθιερώσει ως αναγκαία για το φύλο τους.»
ΣΑΡΛΟΤ ΜΠΡΟΝΤΕ (1916 – 1855, από την Τζεϊν Έιρ)

«Σκέφτομαι ότι όλα μου τα χαρακτηριστικά για τα οποία ο πατέρας μου θα αισθανόταν δίκαιη υπερηφάνεια αν ήμουν άνδρας, τον ταπεινώνουν βαθιά επειδή είμαι γυναίκα.»
ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΚΑΝΤΙ ΣΤΑΝΤΟΝ (1915 – 1902)

«Το καλύτερο καλλυντικό μιας γυναίκας είναι η χαρά της ζωής.»
ΡΟΖΑΛΙΝΤ ΡΑΣΕΛ (1911 – 1976)

«Γίνε πραγματικά ειδική σε κάτι. Σε οτιδήποτε. Τότε πολύ σπάνια θα σηκώνει το κεφάλι του το πρόβλημα ότι είσαι γυναίκα.»
Δρ. ΤΖΑΝΙΝ ΚΟΥΠΕΡ

«Μην κάνεις συμβιβασμούς ως προς τον εαυτό σου. Είναι το μόνο πράγμα του έχεις.»
ΤΖΑΝΙΣ ΤΖΟΠΛΙΝ (1943 – 1970)

«Έχω την γυναικεία ικανότητα να επιμένω σε μια δουλειά και να τη συνεχίζω όταν όλοι οι άλλοι φεύγουν και την παρατούν.»
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΘΑΤΣΕΡ

«Η ιδιαίτερα ιδιοφυΐα των γυναικών πιστεύω πως είναι η ικανότητά τους να είναι ενθουσιώδεις στις ενέργειές τους, διαισθητικές στη λειτουργία τους. πνευματικές στις τάσεις τους.»
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΦΟΥΛΕΡ (1810 – 1850)

«Αν μια γυναίκα είναι αρκετά φιλόδοξη, αποφασισμένη και προικισμένη, δεν  υπάρχει ουσιαστικά τίποτα που να μην μπορεί να το κάνει.»
ΕΛΕΝ ΛΟΡΕΝΤΣΟΝ (1904 – 1982)















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου